Garantie & Reparatie

Wat mag je van ons verwachten?

Goede producten

Wanneer je een Zehnder product koopt, mag je erop vertrouwen dat je goede kwaliteit producten krijgt. Door te blijven onderzoeken en ontwikkelen en samen te werken met de beste leveranciers, garanderen wij ijzersterke producten.

Is er toch iets mis? Dan doen we er alles aan om je een goede oplossing te bieden. Denk hierbij aan reparatie-, revisie­ of onderhoudswerkzaamheden.

Op deze pagina vind je informatie over wanneer je defecte product onder de garantie valt en welke acties je kunt ondernemen.

Garantie en reparatie

Wat mag je van ons verwachten?

Als je voor Zehnder kiest, kies je voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Bij aanschaf van een Zehnder product krijg je standaard 2 jaar fabrieksgarantie en bij een aantal producten 5 of 7 jaar garantie. Dit betekent dat je gebruikers al die jaren zorgeloos genieten van gezonde binnenlucht en aangename warmte in huis.

Is er toch onverhoopt iets mis met het product, dan helpen we je direct om dit zo spoedig mogelijk te herstellen.

Serviceonderdelen nodig?

Valt het product niet meer binnen de garantie, maar wil je het wel graag repareren in plaats van vervangen? Van alle Zehnder ventilatie-units leveren we minimaal 10 jaar serviceonderdelen. Dat is 10 jaar zekerheid van Zehnder.

Verleng de levensduur van je ventilatieproduct

Garantie- en reparatieproces

Wat doe je om aanspraak te maken op garantie?

De producten van Zehnder hebben een garantietermijn. Volg onderstaande stappen om aanspraak te maken op deze garantie.

Stap 1 – Via de website het retourformulier invullen

Geef aan of je 1 of meerdere producten retour wil sturen. Daarnaast vragen we ook om informatie die je misschien niet meteen bij de hand hebt, maar die we wel nodig hebben om jouw aanvraag zo snel mogelijk te regelen:

  • Artikelnummer van het product
  • Factuur-, order- of inkoopnummer waarop het product bij Zehnder is besteld
  • Referentienummer

Stuur bij voorkeur foto's van de schade en van de ruimte waarin het product staat als bijlage mee. Dat helpt om de aanvraag snel te behandelen en te bepalen hoe we je gaan helpen.

Stap 2 – Opsturen product met vermelding SN-nummer

Na het indienen van de aanvraag en de eerste beoordeling ontvang je een mail met een SN-nummer en verdere instructies. Stuur dan je product(en), met vermelding van dit SN-nummer, naar ons op.

Stap 3 – Evaluatie/creditering

Wanneer het product bij ons binnen is gekomen bekijken we binnen 10 werkdagen de aanvraag en bepalen wat de vervolgstappen zijn. Omdat foto's niet het hele verhaal vertellen, en omdat we jouw aanvraag zorgvuldig behandelen, bekijken de product experts persoonlijk je product(en) zodra deze binnen zijn.

Wat doe je als consument om aanspraak te maken op garantie?

Als gebruiker van ons product helpen we je graag. Laat je installateur of groothandel waar je het Zehnder product gekocht hebt de aanvraag doen. Zij hebben het product bij ons gekocht en aan jou verkocht. Wij geven garantie op producten volgens de garantievoorwaarden aan bedrijven die het product bij Zehnder gekocht hebben. Als consument en eindgebruiker ontvang je van de installateur of groothandel die je het product geleverd hebben de service en garantie die je mag verwachten volgens het conformiteitsbeginsel.

De officiële voorwaarden

Wil je de officiële voorwaarden lezen van de garantie die we je bieden? Kies de productgroep en lees de voorwaarden of bekijk de algemene voorwaarden.

Algemene leverings- en betalingsvoorwaarden 

Garantiebepalingen Ventilatie

Garantiebepalingen Verwarming

Nog vragen? Bel ons gerust.

Algemeen verzoek

+31 (0) 38 429 69 11

Ventilatieberekening aanvragen

+31 (0) 38 429 62 20

Verzoek om service en reserveonderdelen

Vrij nummer

+31 (0) 38 429 69 11
MyZehnder-portaal

Profiteer van voordelen op ons MyZehnder-portaal. Log in met uw bekende toegangsgegevens of registreer u voor de eerste keer.

 

MyZehnder Support Center